fredag den 15. juni 2012

Et godt tilbud


Ja, jeg er kommet i den situation at jeg leder efter et nyt arbejde, og derfor vil jeg for at gøre lidt reklame for mig selv, tilbyde at komme ud og arrangere en eftermiddag eller aften, med undervisning i en af de ting jeg ved noget om. Det kan enten være i Cooperative Learning, konflikthåndtering, hvordan I får nogle bedre møder, klassemøder, eller hvad I nu kunne være interesseret i. Indtil min jobsøgning har båret frugt, skal det ikke koste jer noget som helst. Så det er nu I har chancen.

Jeg vil bruge dette indlæg til at fortælle lidt om mig selv, så I der måtte være interesseret kan danne jer et indtryk af mig inden vi forhåbentlig mødes:

Som person er jeg meget iderig, har et stort overblik og forholder mig altid anerkendende og nysgerrigt til der jeg møder. Det passer dels til mine værdier, og det fodaftryk jeg gerne vil sætte på verden, og så har jeg fundet at det har en stor og meget positiv indvirkning til kollegaer, børn, forældre o.a. Således har jeg været med til at nedbringe antallet af magtanvendelser, har bidraget til en mere anerkendende måde at se på og tale med børn, bygget hundredvis af gode relationer, og har generelt været rigtig god til at samarbejde med alle skolens parter.

Jeg har derudover en række værktøjer i rygsækken, f.eks. er jeg certificeret Cooperative Learning underviser, har et indgående kendskab til klassemøder, samt har praktiseret Samarbejdsbaseret Problemløsning, som en anerkendende måde at håndtere problemskabende adfærd hos børn.

Her følger et forkortet CV, så I kan se lidt mere om hvem jeg er, og hvad jeg kan tilbyde. Håber at høre fra
jer snart. Hvis I er interesseret kan I skrive på pdam@ruc.dk eller ringe på 25374929

Mange venlige hilsener,
Peter Dam


Kompetencer, helt kort

Ideskabelse, problemløsning, det at kunne tænke uden for boksen og ANERKENDELSE!

Erfaring

Lærer på Hedehusene Skole

April 2008 - nu

Udover min egen undervisning (som primært har været i dansk, matematik, engelsk, idræt og naturfag)
hjælper jeg elever og lærere med at løse problemer i klassen. Jeg bruger forskellige metoder, såsom Ross
Greenes "Samarbejdsbaseret Problemløsning", Spencer Kagan og Johnson & Johnson's "Cooperative
Learning", som jeg er certificeret underviser i efter at have færdiggjort kurset "Leadership in Cooperative
Learning" af og med Roger and David Johnson. Jeg bruger også Helle Høibys anti-mobbe værktøjer, især
"klassemødet", som jeg har meget gode erfaringer med, samt meget mere.

Lærer på Fjordskolen, Vestre Hedevej Afd.

August 2006 - April 2008
Arbejdede med normaltbegavede børn med svære opmærksomhedsforstyrrelser, såsom ADHD, autisme, tidlig skade o.l. Her udviklede jeg især min evne til at reflektere over børnenes behov, det at kunne læse deres adfærd som deres måde at vise hvad de har brug for på, samt evnen til at håndtere konflikter uden selv at blive smittet af den affekt børnene nogle gange kommer i (low-arousal konflikthåndtering)

Pædagogmedhjælper på Fritidshjemmet Bjerget, Hvidovre

November 2003 - Juli 2006
Arbejdede bl.a. med børn med alkoholskade og diabetes

Lærervikar på Risbjergskolen, Hvidovre

August 2003 - Juni 2006
Arbejdede med alle skolens klasser, fra 0. til 10., i vikariater strækkende fra en enkelt lektion, til ca seks
måneder. Her fandt jeg en stor forskel på indstillingen til skolen og niveauet af uro, hvad der gav mig ideen til
mit speciale.

Certificeringer

Foundation of Cooperative Learning (Johnson & Johnson)

Cooperative Learning Institute Oktober 2010

Leadership in Cooperative Learning (Johnson & Johnson)

Cooperative Learning Institute (Johnson & Johnson) Oktober 2011

Uddannelse

Høje-Tåstrup Kommune

Dynamisk Inspirator, Cooperative Learning
Certificeret Cooperative Learning underviser (herunder to gange fire dages kursus med og af David og Roger Johnson)

KLEO

Projekt- og procesvejleder 2009 - 2011

Roskilde Universitetscenter

Cand. Scient. Soc, Filosofi og Socialvidenskab 1995 – 2007

Speciale: Uroens Kultur

Juni 2007

I specialet beskæftiger jeg mig med spørgsmålet om kulturteori kan hjælpe med at forstå problemer med uro i skolen. Og det kan den, selvom Edgar Scheins teori giver nogle problemer, som bedre løses indenfor
rammerne af Pierre Bourdieus begreber om habitus, felt, social kapital og symbolsk vold

I kan læse mere om mig på min LinkedIn profil: www.linkedin.com/pub/peter-dam/5/706/118 , og få gode ideer til møderne på bedremoder.blogspot.com

Go' fornøjelse, og forhåbentlig på gensyn


Ingen kommentarer:

Send en kommentar